Persbericht: Lions zorgen voor kerstsfeer bij woongroep Tamarisk

Geschreven door Lionsclub Zeewolde
Persbericht: Lions zorgen voor kerstsfeer bij woongroep Tamarisk

De bewoners van woongroep Tamarisk, onderdeel van het dit jaar nieuw opengestelde appartementencomplex Gizeh, waren blij verrast toen zij in hun huiskamer een heuse  kerstboom, versiert en verlicht, opgesteld zagen.

Een initiatief van Lionsclub Zeewolde dat hoopt bij te dragen aan wat vreugde en kerstsfeer voor hun mededorpsbewoners met een geestelijke beperking. Zeker in deze periode met een rondwarend coronavirus willen de Lions ‘omkijken’ naar hun dorpsgenoten en waar mogelijk een helpende hand bieden.

‘Dat was nog niet zo eenvoudig’, laat Lion en initiatiefnemer Jan Groenendijk weten. ‘Door de opgelegde beperkingen moesten wij de kerstboom inclusief versiering en verlichting afgeven aan de medewerkers/vrijwilligers van Coloriet de Sfinx die ervoor hebben gezorgd dat deze boom, prachtig opgetuigd, een mooi plaatsje kreeg in de huiskamer van de woongroep. Met een kleine ceremonie hebben Lionsvoorzitter Peter van Wijk en ikzelf de boom symbolisch overhandigd aan Ans de Jong, coördinator vrijwilligers bij Coloriet de Sfinx en medewerker Hester de Jong’, aldus Jan. De Lions wensen de bewoners en vrijwilligers van woongroep Tamarisk mooie kerstdagen toe.

Onze Ambassadeurs