MKBshop.nl introduceert nieuwe shopping standaard voor ondernemend Nederland
Ondernemend Nederland kan vanaf heden terecht bij MKBshop: een digitale groothandel toegespitst op een all round aanbod in zakelijke producten. Van ergonomische bureaustoel tot luxe verpakkingsdoos: de site biedt alle essentiële kantoorartikelen met de service en het gemak van B2B.
Initiatiefnemer Ilias Ahayan – oprichter van koopjedeal.nl – signaleerde aan het begin van de coronacrisis een trend in koopgedrag: een astronomische toename van zakelijke bestellingen bij consumentenwebshops. Een observatie die onderschreven wordt door de B2B E-commerce Markt Monitor 2020: maar liefst 80% van de zakelijke bestellers uit het onderzoek kocht bij een webwinkel.
Dat is opvallend, omdat het gros van deze omgevingen zijn ingericht voor consumenten en niet voor zakelijke orders. MKBshop speelt daarop in door een centraal alternatief te bieden dat beter aansluit op hun verlangens. Voordelen uiten zich in de vorm van betere prijzen, slimme filteropties, een soepele gebruikservaring, facturen op naam, abonnementservice en een eigen accountmanager.
De winkel gaat live met in totaal 35.000 producten binnen 435 categorieën en verwacht aan het einde van het jaar op 120.000 artikelen te zitten. Voor 2021 mikt het bedrijf op een omzet van tien miljoen en een verdubbeling daarvan in het daaropvolgende jaar. De investeerders achter MKBshop zijn Bryan van Dijk en Rutger Gilles, tevens eigenaren van Mascot Online. Samen met mede-investeerders Rogier van der Vat en Fabio Magnani, eigenaren van Nedac Sorbo Mascot, zijn zij goed voor een gezamenlijke omzet van circa 300 miljoen euro.
De drijfveer achter het concept ligt bij het verstaan van ondernemersbehoeften. “We willen onze klanten actief ontzorgen in het aankoopproces zodat ze meer tijd en geld overhouden,” aldus Ahayan. Vanuit datzelfde principe zal MKBshop doorlopend werken aan het verbeteren en verbreden van de sitebeleving.