Vanaf 1 juli: Wet Elektronische publicaties
Vanaf 1 juli 2021 krijgt de gemeente Harderwijk, net zoals andere overheidsinstanties, te maken met de Wet elektronische publicaties.
Deze wet verplicht ons om alle officiële publicaties te plaatsen op de website officielebekendmakingen.nl en niet meer op de gemeentepagina van De Harderwijker Courant.
Vanaf 1 juli 2021 voldoen we met een publicatie op de gemeentepagina in de Harderwijker Courant niet meer aan de wettelijke verplichtingen. Alle officiële publicaties worden dan verzameld op een centraal digitaal punt: officielebekendmakingen.nl. Deze zijn ook te vinden op de pagina officiele bekendmakingen. Vanaf 1 juli staat er op de gemeentepagina een verwijzing naar officielebekendmakingen.nl. We plaatsen dan bij wijze van service nog wel overzichten met beknopte informatie over de bekendmakingen, mededelingen en kennisgevingen in de krant. Nieuwsberichten blijf je ook terugvinden op de gemeentepagina van De Harderwijker Courant.
Je kan abonneren op de e-mailservice of de app downloaden om berichten over jouw buurt digitaal te ontvangen via overuwbuurt.overheid.nl. Wil je weten of er binnenkort in jouw omgeving een verbouwing aankomt? Of dat er in uw buurt een boom gekapt of een huis gerenoveerd gaat worden. Of welke nieuwe lokale regelgeving wordt of is vastgesteld? Meldt je dan aan voor de e-mailservice van de overheid. Zo mis je geen bekendmaking meer in jouw postcodegebied en weet je precies wat er speelt in jouw buurt. De berichten op deze website blijven maximaal twee maanden staan. Oudere berichten vindt je terug op de website officielebekendmakingen.nl. Wil je graag een papieren versie van een bepaalde publicatie met bijbehorende stukken ontvangen of wil je deze via de mail ontvangen, dan kun je een mail sturen naar info@harderwijk.nl of bellen met 0341 411 911.
Het doel van deze wetswijziging is dat inwoners op een centraal punt volledig en digitaal geïnformeerd worden over besluiten die gevolgen hebben voor hun leefomgeving.