Veel klachten over de klantenservice van pakketdiensten
Het aantal klachten over pakketbezorgers nam vorig jaar opnieuw flink toe, meldt de Consumentenbond voor het derde jaar op rij.
Onder andere de slechte bereikbaarheid van de bedrijven en de onwil om klachten op te lossen leiden tot onvrede.
In 2020 ontving de Consumentenbond ruim 13.000 klachten over pakketbezorgers, ruim 4000 meer dan een jaar eerder, een toename van maar liefst 44 procent. De meeste klachten gaan over nooit bezorgde pakketten (24 procent), gevolgd door klachten over onterechte ’niet thuis-meldingen’ (21 procent).
Consumenten klaagden het meest over PostNL en DHL. Maar veel opvallender is de enorme toename van het aantal klachten over de kleinere bezorgdiensten. Zo kwamen er over DPD maar liefst 1339 klachten binnen. Dat is niet alleen twee keer zoveel als op basis van het geschatte marktaandeel (5 procent) mag worden verwacht, maar ook nog eens een toename van 84 procent ten opzichte van 2019.